الف دزفول

الف دزفول
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

عظیم. . . عظیم. . . عزیز!

به بهانه ی عروج سه تن از یادگارهای دفاع مقدس پایتخت مقاومت ایران، دزفول ، در سکوت خبری رسانه ها

 

 در گرماگرم روزمرگی های زندگی های این روزهایمان و در هبوط تجمل و مصرف گرایی هایی که آدم ها را شبانه روز مشغول خود کرده است و سرگرم شدن به زمینی که دارد آدم ها را از آسمان دور می کند؛

در اوج بارش بی خیالی هایی که ثمره اش جوانه زدن فراموشی در دل های سرد و بی روح این روزهایمان است، آن سوی پنجره ی این دیوارهای بلند دلبستگی های مادی مان خبرهای دیگری جریان دارد.

سکوت  و سکون گلزارهای شهدای شهر را نمی خواهم بگویم ، چرا که خود این بچه ها از قبل خبر دادند که روزی قدرنشناسی مان گل می کند و بی خیالشان می شویم و انگار نه انگار که آرامشمان را از پریشانی آنان داریم. آن ها که رفته اند و در عند ربهم یرزقون اند. بی خیال شدن و با خیال بودنشان ، نوری را که بر زندگی های خودمان می تابد کم و زیاد می کند. شهدا رودی جاری هستند که برخی دل به خنکایشان می زنند و طراوت می گیرند و برخی در نهایت عطش لبی هم تر نمی کنند از این رود.

 

اما این وسط آدم هایی هستند از « رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ » که تقدیرشان را خدا « مَّن یَنتَظِرُ » بودن نوشت ، تا « مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا » بودنشان درسی باشد برای ما آدم ها و بدانیم که می شود بی خیال این همه رنگارنگ مادیاتی که در حصارشان محاصره هستیم هم زندگی کرد.

آدم هایی که روزگارشان به درد می گذرد و با درد خو گرفته اند ، اما نه شکوه ای دارند روی لبهایشان و نه شکایتی دارند از تقدیری که دست سرنوشت برایشان نوشته است، صبورند و آرام؛ چون بارها زمزمه کرده اند که « وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ »  و می دانند این بشارتی که خداوند فرموده است همان « وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ » است و این گونه است که درد برایشان شیرین می شود. شاید گاهی از «دیر و زود» وصال دلگیر باشند ، اما چون می دانند «سوخت و سوز» ندارد، راضی اند و ایمان دارند به « أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ »

می دانند که وعده وصال نزدیک است و زمان دیدار رفقایشان که «مَّن قَضَى نَحْبَهُ » هستند ، نزدیک و نزدیک تر می شود.

 

این بچه های جانبازی را می گویم که در نهایت سکوت خبری رسانه ها و خبرگزاری ها ، در نهایت بی مهری آدم هایی که سراغی از دردهایشان نمی گیرند ، در نهایت بی خیالی مسئولینی که فقط با خبرنگار و دوربین می آیند تا عکس یادگاری بگیرند با آن ها ، یکی یکی بر دوش غربت شهر تشییع می شوند.

 

این بچه های جانبازی را می گویم که پرونده ی جانبازی هایشان را فرشته ها مکتوب کرده اند و در زمین پرونده ای برای اثبات زخم هایشان ندارند. همانان که در حساب و کتاب زخم هایشان فرشتگان کم آورده اند و مانده اند چه درصدی را برای این همه زخم فراقشان بنویسند.

 

این بچه های جانبازی که گاه در چاردیواری تنگ خانه ها  اسیرند و گاه محصور قفس تنگ تخت های  بیمارستان ها و کسی سراغی از کلبه ی محقر تنهایی ها و دلتنگی هایشان نمی گیرد و در اوج غربت در کنج خانه ها و گوشه ی بیمارستان ها ، جان را می دهندبه جان آفرین و روی دست ملائکه می روند تا پیش رفقای شهیدشان.

 

و جالب اینجاست که گاهی ما در عروج این عزیزان هم کم می گذاریم، از این که شهر را آذین ببندیم به تصاویرشان و شوری برپا کنیم در شهر برای مراسم رجعتشان تا یک پرچم ساده و سه رنگ برای تزیین تابوتشان که کمترین حق این عزیزان پرچم مقدس و سه رنگ کشور است.

 

کاش این قدر بی وفا نباشیم. کاش این همه بی خیال این بچه ها نشویم. قبلاً می گفتیم تا هستند قدرشان را بدانیم و دلشان را به دست بیاوریم، ظاهراً این روزها باید بگوییم برای عروج و پساعروجشان!!! هم بیخیال نباشیم و گرامی بداریمشان.

 

 

 

بهمن ماه امسال پایتخت مقاومت ایران دزفول قهرمان سه یادگار ارزشمند و البته گمنام و غریب دفاع مقدس خود را در سکوت خبری رسانه های شهری روی دست ملائکه الله تا آسمان بدرقه کرد.

 

«دکتر حاج عزیز دیلمی» استاد دانشگاه و رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس، «حاج عظیم اکبریان» جانباز و آزاده سرافراز این مرز و بوم و «عظیم نجیب پور»  رزمنده سالهای حماسه و ایثار ، در بهمن ماه امسال آسمانی شدند.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

شادی روح این عزیزان صلوات و فاتحه ای قرائت بفرمایید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۵
علی موجودی

نظرات  (۱)

۲۶ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۳۱ علی دیداری
خداوند با ارباب بی کفنشان محشورشان بفرماید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی